Hak Cipta Terpelihara. Sebarang item yang mahu diambil daripada blog ini wajib mendapat keizinan pemilik blog. Budi Bahasa Amalan Kita

Ahad, Ogos 15, 2010

Ibrah Umrah 2

Menerima undangan Ilahi ke rumah-Nya juga mempertemukan saya dengan aura figura agung sang pencinta. Citra cinta para ibunda tercinta, Saiyidatina Khadijah binti Khuwailid dan Saiyidatina Siti Hajr, juga para pencinta berbeza gender. Rawan luluh jiwa mengenang kecintaan Saiyidina Abu Bakr terpencar dari dalam zulmat gua Thur terhadap Kekasih Dia.

Cinta yang tiada tapal batas. Maujud hanya cinta teratas. Bukan sekadar di atas kertas. Kalis kelas tanpa waktu terbatas mengisi singkat temu berpapas, menanti rindu membias apabila segala redha saling berbalas, seluruh ikhlas menggalas segenap titis cinta yang berbekas. Cinta itu luas langgas justeru anugerah nikmat cinta daripada Segala Maha Pencinta kepada hamba untuk saling menyinta sesama manusia dan segala yang dicipta itulah arca cinta-Nya. Maka wajar sirna jika cinta transit ini tidak sampai ke destinasi hakiki yakni mercu tuju abadi lagi azali.

Wajib fana kala menyintai sesama kita dengan luhur rasa cinta itu lebur umpama cinta Rumi kepada Tabrizi semata-mata tiada lain kecuali kerana Dia, hatta hancur Tursina natijah cinta Musa bertakhta di atas peterana taubatnya.

Tiada ulasan: