Hak Cipta Terpelihara. Sebarang item yang mahu diambil daripada blog ini wajib mendapat keizinan pemilik blog. Budi Bahasa Amalan Kita

Ahad, Oktober 31, 2010

Rindu Oktober Merah Jambu

Ini cerpen bikinan paling santai. Tiada di hadapan saya paling kurang lima buah buku, seperti selalu saya rujuk dan intai. Tukangan karya ini adalah apa yang saya pendam selama setahun dalam jiwa yang berhadapan ujian. Berat rasa sarat makna pada sebuah jiwa yang rengsa natijah terlalu percaya akan wujudnya makhluk bernama setia pada diri manusia lain selain diri sendiri. Benar kata rafik dalam cerpennya Neurosis. Manusia yang paling boleh dipercayai ialah Diri Sendiri.

Puas rasanya apabila dapat bercerita perihal aura merah jambu yang sungguh indah itu dan fakta Oktober istimewa tahun ini berkembar lima bagi Jumaat, Ahad dan Sabtu. Bicara seputar asa, prakarsa dan daya hamba mendamba cinta Pemilik Mutlak Cinta.

Kesuntukan waktu untuk duduk menyiapkan karya ini seperti yang sering saya lazimi sebelum berubah status dahulu, saya atasi dengan mencatat kata kunci tertentu pada status Mukabuku. Komen daripada rakan-rakan saya jadikan pedoman dan sempadan bahkan lebih dari itu ia adalah pembakar semnagat saya untuk menyiapkan pertukangan cerpen pertama saya untuk tahun ini. Inilah hadiah hari keputerian mengikut tarikh masihi paling istimewa yang pernah saya beri kepada diri sendiri. Segala puji saya rafakkan ke hadrat Allahurabbi atas kurniaan ilham ini.

1 ulasan:

jo berkata...

"Great post, very useful for a beginner like me"
http://evocowire.com