Hak Cipta Terpelihara. Sebarang item yang mahu diambil daripada blog ini wajib mendapat keizinan pemilik blog. Budi Bahasa Amalan Kita

Isnin, Mei 04, 2009

Labu Oh Labu

Pakar dietetik mendedahkan vitamin A dan vitamin C adalah antara dua jenis vitamin yang sangat kita perlu dan ia paling tinggi dalam isi labu. Justeru itu, saya memasang hajat, kalaulah dapat, alangkah nikmat saya beriftar Maghrib nanti dengan pengat labu yang seseorang buat.

Tapi memikirkan hati seseorang itu sedang hangat akibat niat sang tikus yang mahu membaiki labu, bunga hajat saya kuncup tiba-tiba. Segera pula saya teringat akan watak Labu lakonan M. Zain yang popular dengan dialog "bapak saya bilang, hari ni hari bodoh saya, encik."


Aduhai, kalaulah boleh saya halang Tuk Luncai, tidaklah ia terjun dengan labu-labunya. Begitu kata saya pada seorang teman. Jawab teman itu, "alahai... tercapaikah dek akalnya?"

Tiada ulasan: