Hak Cipta Terpelihara. Sebarang item yang mahu diambil daripada blog ini wajib mendapat keizinan pemilik blog. Budi Bahasa Amalan Kita

Isnin, Mei 04, 2009

Menghidu Gaharu

Menurut kalender aktiviti DBP Wilayah Timur, hari ini berlangsungnya acara berikut.

Pesta Pantun Antara IPT Zon Pantai Timur

4 Mei 2004

USM Kubang Kerian


Saban tahun, acara seperti ini berlangsung dan jiwa saya berbunga bangga meskipun saya tidak pernah diundang hatta sekali pun ke majlis seperti ini oleh pihak berwajib. Barangkali mereka menyangka ia tidak relevan dengan saya. Tahu apa mereka tentang hal-hal intimasi seni dan mandiri dalam jiwa pengkagum, penikmat, pencinta seni budaya sendiri?

Demi melihat kalendar yang meremangkan b
ulu roma dan menderaukan darah saya, saya tersihir menjungkir kelir kenangan manis hampir dua dekad lalu di mana seorang gadis pemalu dalam usia 17 belas tahun belajar membakar gaharu seni. Ya Rabbi, semoga wangi ini semerbak tanpa henti.

sari manis menitis...

Tiada ulasan: