Hak Cipta Terpelihara. Sebarang item yang mahu diambil daripada blog ini wajib mendapat keizinan pemilik blog. Budi Bahasa Amalan Kita

Sabtu, Januari 23, 2010

Sakti Sebuah Lagu

Siapa kata lirik dan lagu tidak punya kuasa? Hey, maaflah saya sama sekali tidak percaya. Dari zaman kanak-kanak meniti ke alam remaja kini dewasa, lirik dan lagu sentiasa mengakrabi sekaligus memaknai jiwa saya.

Ah, entah mengapa saya tiba-tiba berasa beku sebuku kalbu mulai perlahan-lahan mencair apabila teman di sisi mendendangkan lagu ini. Saya kurang pasti apakah saya di alam realiti ataupun khayali.

Iluminasi, barangkali!

Tapi yang pasti, wajah lelaki di sebelah ini tampil jelas di ruang mata buat memperindahkan lagi 'macho' suara yang menghalwa telinga.
Ada beberapa soalan mencendas tempurung kepala, namun tidak saya hirau kerana saya sengaja tidak mahu mengundang kacau. Maka saya biarkan sahaja cicip galau dan bilau yang curi-curi berkicau.



Saya kehilangan kata-kata. Hijab femina yang litup berselubung malu hanya mampu meminjam suara Sudirman sebagai memperakui sakti sebuah lagu dendangannya telah pun membangkit semangat dan hangat rasa pun bernyala.

Tiada ulasan: