Hak Cipta Terpelihara. Sebarang item yang mahu diambil daripada blog ini wajib mendapat keizinan pemilik blog. Budi Bahasa Amalan Kita

Isnin, Ogos 09, 2010

Ibrah Umrah 1

Ramai yang bertanya itu ini seputar pengalaman diundang Ilahi menjadi tetamu-Nya di Tanah Suci. Ibrah yang saya temui untuk kesan positif jangka pendek sejurus sekembali ialah pertama kali mencuci kamar mandi tanpa berpunca dari natijah marah jauh sekali akibat sakit hati kerana saya sekarang sangat senang hati melewati malam berbicara dengan kartika yang Allah swt ganti setelah matahari dipadamkan buat saya seketika, untuk saya hargai keindahan kelam malam yang selama ini saya takuti untuk diam bersendiri. Alhamdulillah Ya Rabbi.

Memang hari-hari ia dicuci tapi disertai dengan segala kebencian yang tak terperi. Tapi sejak kembali, saya mula menyedari, seperti lazimnya setiap hari, ia tetap dicuci setiap kali mandi tapi kali ini dengan niat tiada lain selain memang untuk ia kelihatan bersih berseri dan wangi demi menghargai fungsi ia tanpa gagal berkhidmat dengan baik sekali selama teratak kasih ini saya diami.

Konsekuensi aneh telah saya temui, tanpa perlu menyembur pewangi yang paling saya gemari, sebaik sahaja usai dibersihi, ia terus automatis harum mewangi. Walhal saya menggunakan pencuci berjenama sama seperti dahulu lagi. Hairannya aroma yang terbit sejak akhir-akhir ini berlainan sama sekali.

Apresiasi buat kamar mandi yang selama ini tak pernah saya hargai fungsinya yang signifikan sekali dalam menyegar dan mensucikan jasmani.

'Segera kembali wahai hamba Allah yang elok pekerti yang telah menaburbudi menyemaibakti ke arah kepositifan mandiri Zanazanzaly. Kepulanganmu dinanti. Akan kusambut dikau dengan segala rindu yang membungarampai semerbak kasturi.' Begitu kasam hati saya mempateri sebuah janji.

Tiada ulasan: