Hak Cipta Terpelihara. Sebarang item yang mahu diambil daripada blog ini wajib mendapat keizinan pemilik blog. Budi Bahasa Amalan Kita

Ahad, Ogos 08, 2010

Mesra Jiwa yang Jeda Seketika

Pada tarikh yang sama, setahun dahulu kami ditakdirkan bersua tanpa bersapa mesra sedangkan suara hati saling berkomunikasi. Sengaja dia sakiti hati ini dengan alasan yang disusunrapi tanpa pasti. Tapi aku sedari setiap kali hatiku dicalari, berkali-kali dia garami lukanya sendiri. Justeru al-fatihah dan al ma'thurat tanpa sangsi setiap hari kucagari demi menuntut kembali apa yang telah dijanji.

Masakan dia berjaya membuka pintu itu sedang kuncinya hanya ada padaku? Khilaf melanda minda dan jiwa remuk dibuatnya. Allah Maha Berkuasa dan Dialah jua sebaik-baik Perencana. Keakraban jiwa yang sengaja ditunda-Nya seketika buat memukat amarahnya yang melikat juga demi menjinaki keterburuanku yang liar berlari.

Duhai Rabbi, eratkan kemesraan antara hati-hati kami seperti Rabithah yang kekasih-Mu ajari justeru bukankah mukminah itu bersaudara? Maka damaikanlah kami sentiasa daripada segala sengketa dan prasangka melalui kalimah toyyibah diiringi selawat tafrijiyyah yang kami baca.


"Selamat kembali sahabat...tgu kau kat luar hampir 2 jam tau tak....dok tengok..sorang keluar mcm engkau...sorang keluar mcm engkau...akhirnya kau keluar...aku tak kenal..sebab kurus kering...hahahhaha [via Celcom SMS]"


Tiada ulasan: