Hak Cipta Terpelihara. Sebarang item yang mahu diambil daripada blog ini wajib mendapat keizinan pemilik blog. Budi Bahasa Amalan Kita

Rabu, Mac 04, 2009

Anda Mampu Mengubah!

Kepada semua pengguna jalan raya, saya seru, saya rayu. Tolonglah berhati-hati dan waspada selalu ketika memandu. Adinda saya yang bongsu menemui sesuatu yang kita semua tidak mahu sewaktu memandu dalam hujan lebat menuju ke tempat kerjanya jam 8 pagi kelmarin. Kelisanya remuk merempuh pembahagi jalan di simpang Wakaf Che Yeh, mujurlah dia cuma sakit di perut dan pecah bibir mulut. Semalaman di wad HBKB, alhamdulillah petang ini, dia sudah dibenarkan berehat di rumah. Sehari semalaman debar dada saya berdetak tak keruan. Rawan menemani malam. Teringat gemulah adinda ketiga saya dan dua adinda sahabat yang menemui ajal akibat kemalangan.

Sekali lagi, tolonglah...biarlah kita dikatakan tak macho, tak teror, tak ini tak itu asalkan kita tahu di mana jalan untuk memandu, di mana tempatnya untuk bakat dan kebolehan diadu. Pernah saya disindir teman (yang kononnya ratu pecut di jalanan) kerana memandu mengikut peraturan. Hey, saya bangga bergelar pemandu berhemah. Dan anda juga mampu berubah!

Tiada ulasan: