Hak Cipta Terpelihara. Sebarang item yang mahu diambil daripada blog ini wajib mendapat keizinan pemilik blog. Budi Bahasa Amalan Kita

Jumaat, Mac 20, 2009

Lagu Watak Kelabu

Seorang teman pernah suatu ketika dahulu, ke rumah saya dia sering bertamu. Dia fanatik lagu Melayu asli sementara lagu-lagu lain sangat tidak dia gemari. Tetapi, sewaktu saya menyanyikan lagu ini, "inilah satu-satunya lagu Hindi yang kugemari", dia akui.

Sejak akhir-akhir ini, jiwa saya kembali meronta-ronta meminta anggota suara saya mengungkapkan bait-bait lagu ini setelah jiwa sarat menyekam sebak menonton episod-episod kelabu kian berbalam dalam novel kehidupan seseorang.


Seperti kata abang angkat saya, Fazal Bhayya "Tiada siapa boleh kata apa, ini jiwa punya kerja." (Saya sungguh bangga dengan Fazal Bhayya kerana sedaya upaya cuba berbahasa Melayu walaupun berbangsa Pushto).

Kepada teman yang pernah bertamu dan berlalu dengan mencacakkan belati di kalbu, buat teman maya yang sedang rawan pilu dan untuk teman di kota batu yang keliru...

Jaadu sa chhane laga
Paagal banaane laga
kuchh yaad aane laga
Kuchh bhool jaane laga
Kya na kare kya kare
Ye dil kya kare
Kya na kare kya kare
Ye dil kya kare

Deewana paagal sa dil
Aankhon ke kaajal sa dil
Lehraate aanchal sa dil
Zulfon ke baadal sa dil
Tarse na ye barse na ye
Ye dil kya kare
Ye dil kya kare

Jaadu sa chhane laga
Paagal banaane laga
kuchh yaad aane laga
Kuchh bhool jaane laga
Kya na kare kya kare
Ye dil kya kare
Kya na kare kya kare
Ye dil kya kare

Tumse chura lein tumhein
Sabse chhupa lein tumhein
Jaan se laga lein tumhein
Apna bana lein tumhein
Main betaab hoon tu bechein hai
Ye dil kya kare
Ye dil kya kare

Jaadu sa chhane laga
Paagal banaane laga
kuchh yaad aane laga
Kuchh bhool jaane laga
Kya na kare kya kare
Ye dil kya kare
Kya na kare kya kare
Ye dil kya kare.

Tiada ulasan: