Hak Cipta Terpelihara. Sebarang item yang mahu diambil daripada blog ini wajib mendapat keizinan pemilik blog. Budi Bahasa Amalan Kita

Sabtu, Mac 07, 2009

Ingat 5 Sebelum 5


Petang Khamis Mac 5, saya berkira-kira mahu mengalihkan pokok- pokok bunga yang subur mekar di laman kasih ke pasu yang lebih besar. Satu persatu kerja rumah saya atur mengikut jadual. Aduh, agak dan congak saya kesasar. Lima sebelum lima membuat saya benar-benar sedar.
Jumaat saat mentari mengkal, saya dan rafik bergegas ke hospital. Adinda saya yang Kelisanya remuk tempohari rupa-rupanya bukan sahaja pecah bibir mulut. Mulai jam 8 malam Khamis itu dia meraung sakit dalam perut. Dari hospital daerah di Lati, dia dihantar kembali ke HBKB sejurus kirmizi pergi. Jumaat tenat mengubat sebak dalam jiwa kami sekeluarga ketika berada di dua hospital yang berbeza buat saya dan sahabat sungguh-sungguh penat.

Pada kesempatan ini, saya mewakili seluruh keluarga Zanzaly merakamkan jutaan terima kasih kepada semua yang sudi menziarahi kami di hospital dan di rumah serta saudara mara dan handai taulan dari jauh yang tak lupa mendoakan kesihatan adinda bongsu saya. Sdr Persis Minda, sungguh kami hargai ziarah anda. Kami juga mendoakan kesihatan adinda sdr segera pulih seperti sedia kala.

Maaf, saya tidak boleh berlama-lama kerana mahu bergegas lagi ke sana.

Tiada ulasan: