Hak Cipta Terpelihara. Sebarang item yang mahu diambil daripada blog ini wajib mendapat keizinan pemilik blog. Budi Bahasa Amalan Kita

Khamis, Mac 26, 2009

Masalah Berubah Faedah

Saya selalu teruja apabila dijengah masalah. Seseorang akan merenung mata saya dalam-dalam dan mengusap-ngusap belakang saya lalu membisikan "ayuh, segera kita ubah masalah menjadi faedah."

Sehari dua ini cuaca sering tak menentu. Jingga matahari pagi belum tentu berseteru dengan awan kelabu pada petang hari. Jiwa saya rencam bak percaturan alam. Saya telusuri pertuturan bahasa alam. Semuanya saya rakam dalam diam. Bagi saya, diam bisa menzahirkan cinta. Hari ini, saya berjaya mengubah sebuah masalah pergolakan jiwa menjadi sebuah karya. Saya harap sangat-sangat usaha saya ini dapat membantu merangsang semangat sahabat yang sedang memeram ilham demi menyahut cabaran seorang teman.

Dan saya sabar menanti saat saya berkongsi kebahagian yang sedang saya rasakan ini dengan seseorang yang sudi menemani saya iftar Maghrib nanti. Harapan saya, beberapa butir tamar syukur dan seteguk susu keinsafan bisa membahagiakan kami ketika berbuka bersama.


Tiada ulasan: