Hak Cipta Terpelihara. Sebarang item yang mahu diambil daripada blog ini wajib mendapat keizinan pemilik blog. Budi Bahasa Amalan Kita

Ahad, Jun 07, 2009

Minhaithulayahtasib

Jam 7.11 pagi saya menerima sms daripada Salman Sulaiman yang mengucapkan tahniah kepada saya yang katanya memenangi HSKU 2008 dengan kemenangan berganda. 35 minit kemudian Nisah Haron pula melayangkan sms yang serupa. Saya masih belum dapat menatap akhbar jadi saya tidak tahu apa yang disiar. Sebelum itu, saya tidak dapat sebarang panggilan telefon, surat atau pun faksimili yang memberitahu saya memenangi HSKU seperti pengalaman pada HSKU 2003 lalu.

Terdetik di kalbu, 'wah! Ini stail baharu. Pemenang tidak awal-awal diberitahu. Tahu-tahu apabila keputusan diwartakan. Tentu, ia adalah pengalaman baharu bagi pemenang berganda @ bergaya HSKU (ayat sms Nisah) seperti aku! Hu hu hu'.

Segala puji dan puja bagi-Mu jua wahai Pemunya Jiwa. Syukurku tiada tara atas kurniaan rezeki-Mu dari jalan yang tidak disangka-sangka. Terima kasih setulus budi kepada pengasuh laman sastera MM kerana kesudian menyiarkan karya-karya saya dan setinggi-tinggi penghargaan kepada panel juri HSKU 2008 kerana memperakui Avule Aidiladha dan Rindu Berladung di Pulau Duyung.
Terima kasih juga buat rakan-rakan penulis, teman-teman perniagaan dan saudara mara serta handai taulan yang memberi ucapan tahniah melalui telefon dan sms. Murni ingatan kalian, selamanya saya kenang.
Kemenangan berganda seperti ini membuatkan tubir mata saya bergenangan mengenang kembali jasa Sasterawan Zaharah Nawawi yang mengajar saya menulis cerpen
buat pertama kali dan bakti Hajjah Mahani Che Ibrahim yang mengambil inisiatif melalui DBPWT, mendanai saya ke bengkel KEPEZI.

2 ulasan:

Mohd Faizal berkata...

Salam,

Tahniah berganda-ganda!
Luar biasa betul gaya menulisnya!

zanazanzaly berkata...

Faizal,
Salam kembali. Terima kasih berganda-ganda kerana sudi kemari setelah agak relatif lama menyepi.
Apa yang "luar", apa yang "biasa" dan apa pula yang "betul"? Itu laras sukatan teknologi berunsur nano ya? hehehe.